Leverans- och Returpolicy
Sign Up Print Oy:s leveransvillkor för konsumenter
Sign Up Print Oy är inte ansvarig ifall leveransen hindras, försvåras eller försenas som följd av omständigheter som ligger utanför Sign Up Print Oy:s inflytande, som t.ex. krig, naturkatastrofer, handelsembargo, myndighetsbeslut, störningar i allmänna trafiken eller motsvarande verksamhet som hindrar eller försvårar Sign Up Print Oy:s nätbutiks verksamhet.
1. Leveranstid
Leveranstiden för våra produkter är 5 - 10 arbetsdagar. Vi strävar alltid till möjligast snabb leverans. Vi kontaktar kunden snarast möjligt per e-post eller telefon ifall produkten av särskilda undantagsfall tagit slut i lagret eller ifall vi upptäcker att leveransen fördröjs utom det vanliga.
2. Leveranssätt
Över 100 € beställningar levereras fraktfritt
Hemleverans:
Ordern levereras till angiven adress. Ifall mottagaren inte kan nås lämnas en ankomstavi hos mottagaren. Ordern kan hämtas på posten utöver leveransveckan i två fulla kalenderveckors tid, därefter returneras ordern till leverantören.
Leverans till närmaste postkontor:
Ordern levereras till närmaste postkontor där ordern kan avhämtas efter att posten levererat en ankomstavi.
Sign Up Print Oy:s returpolicy
​
Var god och beakta att alla tryckprodukter och övriga produkter tillverkas enligt order. Observera även att färgerna på din datorskärm kan avvika en del från den fysiska produkten.
Sign Up Print Oy erbjuder full ersättning, inklusive leveranskostnader, för alla skadade, defekta eller felaktiga produkter. Ifall produkten är skadad eller defekt vid leverans, var god och kontakta oss omedelbart så kan vi hjälpa dig gällande returhanteringen.
RETUR- och BYTESVILLKOR
* Produkten skall vara oanvänd, otvättad, omodifierad, hel och dess ursprungliga etiketter skall vara på plats. Vi kan inte hantera returer för defekta produkter.
* Ursprungliga leverans- och returkostnader ersätts inte.
* Alla produkter tillverkas på basis av order, därmed kan vi inte godkänna beställningar som görs med avsikt att beställa flera men behålla endast en. Vårt kundserviceteam kan inställa en order som tros ha gjorts med denna avsikt.
PERSONALISERADE OCH PERSONLIGA PRODUKTER
Inga personaliserade eller personliga produkter kan returneras.
HUR MAN GÖR EN RETURNERING
​
1. Skicka en returansökan till adressen niclas@supp.fi inom 7 dagar efter att du mottagit leveransen. Var god och bifoga orsak till returnering samt fotografier som bekräftelse.
2. När vi godkänt din ansökan skickar vi en returneringsblankett till dig, den skall bifogas med din retursändelse. Var god och skicka produkten/produkterna via din lokala posttjänst inom 7 dagar efter mottagande av returneringsblanketten.
3. När vi mottar ett returnerat paket kontrollerar vi produkten/produkterna för att försäkra att de är i originalskick samt att problemet du angivit i returansökan existerar.
4. När returen är bekräftad returnerar vi betalningen via ursprungligt betalningssätt inom 10-15 dagar (behandlingstiden beror på betalningssättet du använt samt din bank).
​
Var god och observera:
* Vi behåller rätten att inte godkänna en returnering ifall produkten anländer i returneringsodugligt skick.
* Vi kan inte hantera produkter som returneras utan tidigare anmälan.
* Vi ansvarar inte för returnering av produkter som försvinner eller skadas under leverans. Var god och behåll försändelsekodskvittot.
RETURPOLICY
Alla våra produkter tillverkas på basis av order, därmed hävs obetalda beställningar automatiskt efter 5 dagar, beställningar som annulleras inom 24 timmar efter beställning ersätts till fullo, efter detta kan ordern inte annulleras